Föreningens historia

Allt började med en ideell förening som idag heter Familjehemsmöten.

Tillsammans med alla barn och unga som på något sätt inte kan bo hemma med sina biologiska föräldrar så skapar familjehemsmöten en mötesplats där dom utvecklar aktiviteter och olika evenemang för att stärka barnens och ungdomarnas självkänsla med att få känna en gemenskap och en del av något bra.

I själva föreningen Familjehemsmöten växer det varje dag allt fler idéer från både barn och ungdomar som entreprenörer och politiker som på något sätt är delaktiga i föreningen.

En av Familjehemmötens mest effektiva aktivitet har varit att motverka psykisk ohälsa bland barn och ungdomar både i och utanför föreningen med att t.ex skapa aktiviteter och uppmärksamma starka budord såsom hashtaggen #jagskaleva.

Ewelina Brofjord, inititaivtagaren till hashtaggen #jagskaleva

Ewe mådde väldigt dåligt under sin uppväxt och led av ett väldigt allvarligt självskadebeteende. Men under all kaos så mötte hon fler barn och ungdomar i föreningen som hade samma tankesätt som henne och hon kände då en vändning, en slags kallelse att hjälpa andra ungdomar att bli modiga istället, att ta plats och försöka vända sitt beteende, men framför allt att börja leva.

Härigenom började Ewe tillsammans med familjehemsmötens medlemmar och eldsjälar att dela ut och sälja produkter till stöd för psykisk ohälsa bland barn och ungdomar i Sverige

Det tillverkades och delades ut/såldes över 10 000 produkter med texten #jagskaleva på, såsom armband, t-shirts m.m. och hashtaggen är idag också en väldigt uppvaktad och uppskattad bas för många som mår dåligt eller har mått psykiskt dåligt.

Starten av något stort 

Petra Klawatsch som är ordförande i Familjehemsmöten har tillsammans med alla aktiva deltagare och eldsjälar  kommit fram till en punkt där vi nu satsar på att lyfta ur #jagskaleva ur den ideella föreningen och starta en ekonomisk förening för att kunna jobba ännu mer effektivare med t.ex marknadsföring och försäljning.

Vi ämnar att bredda vår kunskaper och sälja mer produkter och tjänster samtidigt som vi utan några problem kan stödja samhällsnyttiga, ideella organisationer och  eldsjälar för allt arbete som utförs.

Vi skapar tillsammans en grafisk profil med ett redan ganska etablerat och uppmärksammat märke som vi kan sälja produkter och tjänster av och därmed samtidigt stödja våra medmänniskor som lever med psykisk ohälsa och som idag lever i ett utanförskap.